THOMSEN LÆGGER STØVLERNE PÅ HYLDEN OG FORTSÆTTER SOM ASSISTENTTRÆNER Skrevet d. 24/08 2018

Martin Thomsen har, efter 4 kampe i den nye sæson, valgt at indstille karrieren og udelukkende hellige sig rollen som assistenttræner for skibonitterne.

Han er nærmest synonym med Skive IK. 243 gange er Martin Thomsen løbet på banen for de gule og blå. Men nu er det slut. Den mangeårige Skive-spiller indstiller sin aktive karriere og bliver i stedet i rollen som assistenttræner.

- Man skal jo tage skridtet på et eller andet tidspunkt, og da vi stod med det nye træner-setup fra i sommers, så var det primært det, der gjorde, at jeg synes, det var det rigtige tispunkt. Jeg tror på, at Røll og jeg vil være et rigtig fint makkerpar til at kunne løfte den her opgave, og derfor har det givet god mening, siger 36-årige Martin Thomsen.

- Det har selvfølgelig været svært at træffe den her beslutning. Jeg har stadig en rigtig stor kærlighed til fodboldspillet og kan også rigtig godt lide at træne med hver gang. Men jeg er afklaret med det, og så må jeg jo hygge mig lidt en gang imellem med lidt hyggefodbold på et lidt lavere niveau og så se, om man kan nøjes med det, siger Thomsen.

Martin Thomsen vendte tilbage til Skive og rollen som spillende-assistent i sæsonen 17/18, hvor han forinden havde været forbi klubberne Hobro IK, Silkeborg IF og Jammerbugt FC. Med Martins tilbagevenden betød det, at klubmanden kunne tage hul på sit tiende år for Skibonitterne.

- Skive IK har en rigtig stor plads i mit hjerte, det er der ingen tvivl om. Det er der, jeg har spillet det meste af min seniortid og det er min klub. Det er her jeg har spillet rigtig mange kampe og kommet rigtig meget, så det betyder rigtig meget at gøre alt for, at klubben kommer tilbage til 1. division, hvor jeg synes man hører til, og derefter gøre klubben til en fast del af den. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes det er fedt, at det er i Skive, jeg har mulighed for det, siger Thomsen.

Hvorfor Thomsen først vælger at melde ud efter holdet denne sæson allerede har spillet fire kampe, har været en kalkulering af, hvordan truppen til denne sæson ville falde på plads. Derfor har fodboldveteranen været afventende indtil i dag.

- Det har primært været den aftale, der har været - at vi ville kigge på situationen, når truppen var sammensat, og der kan man sige, at den trup er på plads nu, og det ser rigtig fornuftigt ud. Vi har fået samlet et rigtig fint hold, som er yderst kompetent. Derfor føles det også som den helt rigtige beslutning, at man nu prioriterer trænerdelen hundrede procent, fortæller Skive-assistenten.