Første træningsdag Skrevet d. 19/06 2018

Mandag vendte SIK-spillerne tilbage fra ferie. Da alle havde hilst på den ny cheftræner, stod den på en let træning i Egeris.

Ferien er slut, og mandag den 18. juni vendte førsteholdet retur til træningsbanen. Først skulle der hilses pænt på klubbens nye cheftræner, Thomas Røll, hvorefter spillerne kom på græs ved en let lille træning.

- Det var en god første træning. Vi brugte en lille times tid, hvor der blev spillet lidt kant, kørt en pasningsøvelse og så ellers spil på to mål. Der var god energi og drengene gik til den, så det var rigtigtig positivt, siger cheftræner Thomas Røll, efter den første træning med spillerne.

Han er også meget fortrøstnings fuld fremadrettet, efter at have overværet spillernes niveau ved træningen.

- Det ser positivt ud. Der kan selvfølgelig stadig nå at ske meget, og det kommer der nok også til over de næste par uger, men førstehåndsindtrykket var rigtig godt, og det er nogle drenge, der går til makronerne puls de er gode fodboldspillere. Så det er et godt samlet helhedsindtryk, jeg står med herefter, fortæller Røll.

Kendsgerningen af at holdet endnu ikke er helt på plads, er dog ikke noget der forstyrrer den nye SIK træners tilgang til arbejdet. Han er afklaret med situationen og vurderer, at der stadig er mange muligheder for, at han kan lære spillerne og deres færdigheder at kende.

- Martin (Martin Thomsen, assistenttræner) og jeg har aftalt, at denne her uge og næste uge ikke bliver den store taktiske træning. Det bliver træninger, hvor vi skal se spillerne an, og hvor vi får spillet en masse fodbold, og så begynder vi efter en halvanden uges tid at planlægge videre. Jeg fortalte også spillerne, at vi i opstarten vil forsøge at holde nogle samtaler med de enkelte. Jeg vil meget gerne igennem alle, så jeg også har et indblik i, hvor de er hver især, beretter cheftræneren.

Se billeder fra årets første træning her: