Skive IK ophører pr. 30. juni 2022 som DBU licensklub Skrevet d. 15/06 2022

Skive IK ophører pr. 30. juni 2022 som DBU licensklub

Grundet stadigt øgede krav og dermed øgede omkostninger har en enig bredde bestyrelse i Skive IK, besluttet at stoppe i DBU’s licenssystem.

Vi har ikke længere økonomi til at fortsætte i licenssystemet som følge af yderligere økonomiske krav fremadrettet, derfor mener vi at det er rettidig omhu at træffe beslutning om at udtræde. Sportsligt kommer det ikke til at betyde det store, vi vil stadigt kunne spille med i alle rækker, hvis vi selv kvalificerer os, men vi er ikke længere selvskrevet en plads.

Det er vores helt klare plan at vi sportsligt fortsætter med de samme ambitioner, som var vi en del af licenssystemet. Vi ønsker stadigt at tilknytte de absolut bedste trænere og ledere, men vi slipper naturligvis for de mange omkostninger til mentaltræner og andre krav som DBU har stillet, ligesom vi fremover får frigivet en del ekstra tid i vor administration, som vil komme vores medlemmer til gode.

Vi ønsker at skabe en klub hvor der er plads til elite og bredde, men også hvor der er plads til at vi samlet at kan gøre denne klub til et bedre sted at komme for vore medlemmer

Spørgsmål bedes rettet til Talentchef Michael Svenningsen telefon 23 23 60 12 og mail Skive-ik@skive-ik.dk  eller Formand Henrik Kirketerp-Møller telefon 25165000