Overskud på 392.000 kroner Skrevet d. 07/03 2018

Trods færre tv-penge og manglende indtjening på pokalkampen mod FCK kunne Skive Idræts Klub Elite A/S alligevel fremvise et overskud for 2017 før skat på 392.000 kroner.
Sidste år var overskuddet før skat på beskedne 17.000 kroner .
Det fortalte den afgående formand Bo Sundroos i sin beretning på tirsdagens generalforsamling i Skive Idræts Klub Elite A/S, der blev afviklet på under en time i ENIIG-loungen på stadion.
Han kunne videre oplyse, at den meget usikre sportslige og økonomiske situation har betydet, at elite-afdelingen for 2018 har budgetteret med et underskud på 500.000 kroner.
Bo Sundroos mente også at de mange krav, der stilles til klubber i 1. division/NordicBet-ligaen omkring sikkerhed, lys, banevarme og mange andre forhold er en meget hård belastning for den enkelte klub.
Ole Finderup, der har siddet på kasserer-posten, valgt udenfor bestyrelsen, gennemgik regnskabet og oplyste, at der var foretaget et par skattemæssige dispositioner, som var medvirkende til det pæne overskud.
Han kunne desuden fortælle, at elite-afdelingen havde fået en anonym gave på 400.000 kroner og at en slankekur på det sportslige område, havde reduceret omkostninger med 700.000 kroner., som også havde været medvirkede til det pæne resultat.
Generalforsamlingen besluttede, at der ikke udbetales udbytte til aktionærerne, og at egenkapitalen opskrives med overskuddet på 392.000 kr., så egenkapitalen nu er på godt 1,3 millioner kroner.