Skive lejer back i AaB Skrevet d. 31/01 2018

Skive IK har hermed fornøjelsen af at meddele, at man har lavet aftale med AaB om at leje Bardhec Bytyqi frem til sommeren 2018.

- Vi er glade for at kunne meddele, at vi i dag har lejet Bardhec Bytyqi i AaB. Vi har haft kig på Bardhec siden i sommers og nu er det lykkes at lave en aftale med AaB om at leje ham frem til sæsonafslutningen. Bytyqi er en ung og spændende spiller, som har fået debut for AaB, og herudover har spillet 3 kampe for det Albanske u21 landshold med 1 mål til følge. Han er prototypen på en Skive IK -spiller, da han er professionel, ærgerrig og ydmyg i sin tilgang. Vi glæder os rigtig meget til at se ham i den gule SIK trøje, hedder det i en pressemeddelelse fra klubben.
Bardhec Bytyqi startede sin ungdomskarriere i (Nr. Uttrup & Bouet Idrætsforening), inden han som otteårig skiftede til AaB
Han skiftede sidenhen til AaB og kunne i juli 2016 sammen med fem andre ungdomsspillere indtrædei AaB til klubbens førsteholdstrup
Han debuterede for AaB den 7. september 2016 i en kamp i pokalturneningen mod Nørresundby. .
Her spillede han alle 90 minutter i en 1-5-sejr ude, hvor han assisterede 2-0-scoring i første halvleg. Den 6. juli 2017 blev det så offentliggjort, at Bytyqi havde forlænget sin kontrakt med to år, således parterne har papir på hinanden frem til 30. juni 2019.
Bardhec Bytyqi, der er født i Danmark, men er albansk statsborger, blev første gang indkaldt til en landsholdssamling for Albaniens U21-landsholkd i perioden 18.-25. januar 2017. Han blev igen indkaldt to måneder senere i forbindelse med to venskabskampe mod den 25. og 27. marts 2017.
I den anden kamp scorede Bytyqi i anden halvleg i en kamp, som Albanien vandt 2-0. Han blev indkaldt til venskabskampen mod U21-landsholdet fra Frankrig og og kvalifikationskampen til U19-Europamesterskabet mod Estland, men dagen før venskabskampen mod Frankrig pådrog han sig dog en skade, hvormed han missede begge kampe.