Dommer-skøn dyr for Skive Skrevet d. 26/03 2018

Skive kunne langt inde i overtiden have fået en gylden mulighed for at sikre sig de tre point og sejren over Brabrand i søndagens hjemmekamp i Egeris i NordicBet-ligaen, men desværre slog dommer Henrik Overgaard afværgende ud med armene, da Thomas Santos efter både Skive-spillernes og hjemmepublikummets opfattelse blev fældet til et klokkeklart straffespark.

Nu sluttede kampen 1-1 efter to hurtige scoringer indenfor det sidste kvarter.
Da Nykøbing FC også spillede uafgjort mod Thisted er der stadig 12 point mellem Skive og Nykøbing i falstringernes favør.
Skive havde kampens første store chance efter en halv snes minutters spil, men Jeppe Mogensens afslutning gik lige forbi den ene opstander og ellers var det småt med oplagte målchancer i første halvleg.
Først efter 68 minutters spil i anden halvleg brændte på foran Brabrands mål, men alle tre Skive-forsøg blev blokeret af et heroisk kæmpende forsvar.
Efter 78 minutter skete det ulykkelige, at Brabrand kom foran 1-0, da Thomas Viggers headede bolden i mål efter en dødboldsituation. Skive slog dog lynhurtigt kontra, da Thomas Santos, der kun havde været på banen i godt et minut, fik sig vredet fri og udlignede til 1-1.
Bortset fra et enkelt kontraangreb formede de sidste minutter sig som et konstant angreb mod Brabrands mål og Thomas Santos havde først en stor mulighed for at blive matchvinder, men hans skud gik lige forbi, og siden kom den famøse situation, hvor Skive følte sig snydt for det omtalte straffespark.
Protesterne fra Skive-spillerne var voldsomme, og dommer Henrik Overgaard vekslede det udeblevne straffespark til en advarsel til Skives Martin Thomsen for protester.
Kampen bød på i alt fire advarsler til Skive-spillere. De to bageste forsvarsspillere Christoffer Østergaard og Magnus Riisgaard Jensen fik begge en advarsel i første halvleg og i overtiden var der advarsler både til Frederik Buur for et professionelt frispark lige uden for feltet, og den ovennævnte advarsel til Martin Thomsen.
På billedet ses situationen omkring det IKKE-dømte straffespark mod Thomas Santos.
Skives startopstilling:
Alaksandar Stankovic - Anders Hagelskjær, Magnus Riisgaard Jensen og Christoffer Østergaard - Jesper Henriksen, Mathias Pedersen, Frederik Brandhof og Emil Søgaard - Mathias Besang, Thomas Dalgaard og Jeppe Mogensen.
Skives udskiftninger:
76. min. : Jesper Henriksen ud - Frederik Buur ind