SIK forlænger med topscorer Skrevet d. 18/06 2019

Skive IK har forlænget aftalen med angrebsprofilen Jeppe Mogensen, der nu er i SIK frem til sommeren 2020.

Angriberen er en af profilerne på Skive-mandskabet, der i år var med til at sikre oprykning til 1. division, hvor han i den nu afsluttet sæson står noteret for 14 mål i 33 kampe. Det er derfor glædeligt, at en kontraktforlængelse er på plads.

- Jeppe er en dygtig angriber og en rigtig afsluttertype, som score sine mål hver sæson, siger sportschef Rasmus Brandhof og fortsætter:

- Hans to helt klare kompetencer er at han arbejder sten-hårdt altid, og at han afslutter sindssygt godt. Han kan afslutte godt både med højre og venstre ben. Og når han får chancerne i feltet så sparker han dem ind, hvilket er en vigtigt ting at kunne som angriber.

Hans mange mål har givetvis gjort ham til et interessant navn hos andre klubber. Angriberen har kontraktudløb til sommer, men både angriber og klub vil gerne fortsætte samarbejdet.

- Det er vigtigt for os at kunne holde på Jeppe et år mere. Han har været med en del år nu og har scoret mål i alle sæsoner, som han har spillet for klubben. Det gælder både i 1. division og i 2. division, så den kontinuitet har stor betydning for os. Derudover ved vi at vi med Jeppe får mål, og det er klart, at sådan en mand er rar at have på holdet, lyder det fra Brandhof.

Han mener dog at SIK stadig har meget at tilbyde den 23-årige bomber, som kom til klubben fra Randers FC U19, hvor han i 2016 skiftede tilværelsen hos kronjyderne ud med Skive.

- Han har mange kvaliteter, men han har også mange ting at lærer. Jeg tror det der er vigtigst for ham, er en masse spilletid og det har han en mulighed for at få hos os i højere grad end hos en af de større klubber. Han har gjort det godt de sidste par år, og kan han fortsætte det, så har han bestemt også mulighed for at udvikle sig yderligere, vurderer SIK-sportschefen.

Fakta Jeppe Mogensen

Alder: 23 år (04.02.1996)

Bopæl: Randers

Position: Angriber