Sportchef glad for ny aftale med SIK-profil Skrevet d. 13/06 2019

Den stærke forsvarsspiller har underskrevet en kontrakt gældende frem sommeren 2021.

Hvis der er noget, der gør SIK’s sportschef Rasmus Brandhof glad, er det, når en af klubbens profiler forlænger sin kontrakt.

Derfor er der brede smil hos sportschefen i dag, da forsvarsspilleren Emil Søgaard netop har sat sin signatur på en ny kontrakt, som gælder frem til sommeren 2021.

- Vi har forlænget med Emil, da han er en utrolig dygtig forsvarsspiller. Han har en ekstrem ro med bolden og er meget forudseende, siger Rasmus Brandhof.

22-årige Emil Søgaard fik sin fodboldopvækst i Silkeborg IF, inden han skiftede til SIK i sæsonen 16/17 i NordicBet ligaen. Siden har Søgaard været en driftssikker og velspillende del af Skibonitternes defensiv.

- Han har spillet nærmest alle kampe fra start de seneste sæson og har været meget stabil, siger SIK’s sportschef.

Siden sin ankomst, har den unge Søgaard vist gode takter og han har bestemt været svær at komme uden om i denne sæson. Med det solide spil på banen blev Søgaard også hyldet som årets spiller 2018 af klubben.

- Vi ved der er mange andre klubber som holder øje med Emil og derfor er vi også glade for at kunne forlænge med ham i to år. Vi er dog også klar over at han nok er en af de næste på affyringsrampen til en større klub, men lige nu glæder vi os over at have ham her i Skive IK, slår Brandhof fast om en profil, der i denne sæson står noteret for 31 kampe for Skibonitterne.

Heldigvis er der mange flere i vente, og heldigvis bliver de spillet i Skive-trøjen.