RØLL: VEJGAARD BLIVER EN ANDEN KAMP Skrevet d. 24/08 2018

Cheftræner Thomas Røll er tilfreds med sine spilleres præstation i sæsonens første kampe. Trods nederlaget i Onsdag, er han sikker på at holdet kan finde tilbage på sejrskurs.

Selv om holdet led sit første nederlag i onsdags, mener at Røll holdet har vist gode takter i forhold til spillet på banen. Særligt i forhold til at kunne bryde igennem modstandernes kompakte defensiv, som tilfældet har været i de fleste kampe, her mener cheftræneren, at der er fremskidt hos skibonitterne. Noget af det er den ammunition, som skal få Skive-mandskabet tilbage på sporet og rejse sig ovenpå midt ugens triste nederlag.

- I de to første kampe mod Sydvest og Tarup/Paarup mødte vi to hold, som stod meget langt tilbage på banen, og der manglede vi lidt i kampen til at kunne bryde deres kompakte forsvar op på. Men jeg synes faktisk, at vi mod Kolding så tegn på, hvordan vi skal spille for at bryde igennem sådan et kompakt forsvar. Der mødte vi også en modstander, der specielt i førstehalvleg stod langt tilbage. Men ikke desto mindre så kom vi frem til rigtig mange gode muligheder, og der fik vi syn for sagen på, hvordan vi skal bryde de her kompakte hold ned, for dem vil vi komme til at møde mange af, fortæller Røll.

Han vil ikke sætte en finger på spillernes indstilling i onsdagens nederlag, men han ser dog behov for, at nogle ting der skal ænders og have endnu mere fokus til morgendagens opgør.

- Vejgaard bliver en anden kamp, end Ringkøbing og den vi oplevede sidst på hjemmebane mod Kolding. Det er en oprykker vi skal møde, og de har det notorisk svært, og det er uanset, hvilken række man rykker op i. Men det jeg husker om Vejgaard er, at det er et hold, som kæmper til sidste fløjt, og på den måde kan de godt gøre det svært for rigtig mange, så vi skal være der fra start og køre på helt til slut, men så er jeg også sikker på vi vinder, siger Skive-cheftræneren.

Skive tager imod Vejgaard lørdag kl.15:00 hjemme på Hancock Arena. En hjemmebane som i denne sæson, indtil nu, er blevet sikker grund for skibonitterne, og det ser cheftræner bestemt som en fordel.

- Det er mega vigtigt! De hold, der kommer på Hancock Arena, skal gerne føle, at de skal spille op til deres absolut bedste, hvis de bare skal have en lille mulighed for at få noget med hjem, og den følelse kender jeg også selv som spiller, når vi skulle til Brøndby Stadion. Det var jo et uindtageligt fort, og man følte det næsten som en sejr, hvis man bare fik en uafgjort med, og det er den følelse de andre hold skal have, når de kommer på besøg hos os, siger Thomas Røll.

Er du klar til at bidrage til stemningen på stadion, når Skive møder oprykkerne fra Vejgaard? Køb dine billetter nu – klik på linket her!